söndag 5 april 2015

Ännu mera lim (ny quad del 4)

Dags att få på bottenplattan:
Jag tänker att det kan ge lite extra styrka att ha dom nedre benen genom plattorna så jag kan ha lim på båda sidorna. Borrade hål och vred plattan med borret igenom för att göra sneda hål. Hur jag ska få in limmet på undersidan återstår att se.
Riktade upp över och underbenen med klämmor inför limningen. Det kom även klämmor på kretskortsbitarna, både fram och bak fast jag glömde plåta det.
Jag trodde jag skulle behöva bli seriöst bestämd för att få bottenplattan (längst upp på bilden) att rikta upp sig med överplattan men det styrde in sig exakt rätt på något magiskt sätt. Jag antar att det lönar sig att mäta och vara noggrann.
Krympslangen som sitter på benen är för att hålla kablarna till esc:erna, det skulle varit pyssligt att sätta dit dom senare.







Nästa steg blir att försöka få in lim på ovansidan av benen, mellan kretskortsstöden och bottenplattan, ändarna på benen och motorfästena. Motorfästena får nog bli en separat limning, det kräver att ramen är uppochned medans allt annat vill ha den rättvänd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar