fredag 3 april 2015

En quad till del 2

Med armarna limmade på lockplattan och onödigt lim bortslipat är det dags för distanser/förstärkningar.

 Åtta stycken såna här plattor sågades till. Det ska sitta en på var sida om varje arm och fungera som förstärkning till armen och samtidigt distans mellan över och underplatta.
En gammal skärbräda fick sätta livet till för att fungera som stöd åt distanserna. Jag glömde plåta innan jag tog bort dom men man ser avståndet mellan armen och stödbitarna på bilden.


Distanserna i och limmade. Den övre pinnen sitter lös och är bara för att hålla isär distanserna medan limmet torkar.
Apropå lim som torkar, jag såg när jag la upp bilden att det runnit lim ner på tvingen. Det blir intressant att se om den går att få loss.
Det kan tänkas att jag får flyga den här grejen med en tving som ballast...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar